Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 25 January 2010

ADUHAI...

meh rapat2 ckit bace.. (*de ke yg nk bace nih..) hahhaha..

smlm aku n hubby aku de g umah sorg nenek ni, org indon.. die ni orgnye pndai mengurut, xkira lh org lps bersalin ke, lenguh2 bdn ke, org yg xde ank n nk ngurut pon bole...
yg specialnya nenek ni di mata aku n hubby aku adlh die ni hidup dalam amal.. sisa hidup yg tinggal die gunakan tuk beramal pd org len.. bygkn setiap bulan die blik "indon" sbb nk hntr bantuan tuk anak yatim n org ssh kt sna.. sepanjang kt cni die akan kumpul brg2 terpakai mcm baju, kasut, beg ke.. die sanggup blik indon naik feri n bw balik brg yg byk.. rezeki nenek ni murah, selalu ade org dtg umah die hntr mcm2 tuk disedekahkan.. smpkai dlm rmh die xpnh surut dgn brg2.. bagus kn... bkn setakat barang jer, org2 kt cni pn selalu bg duit, kiranya cam zakat lh..
Hidup nenek ni hanya bergantung pd upah mengurut je, tp korang bygkn die blh kumpul duit tuk every month die blik sna.. kagum aku..
dah lame dgr kisah nenek ni, bru mlm td tergerak hati nk kenal die.. bru knl pon cam dh lame knl, sgt baik..
klu korang ade ape2 yg nk di dermakan ke, pakaian yg dh xnk pkai, kasut yg dh xnk pkai, jgn di buang.. korang bgtau, nnt leh dermakan pd org yg memerlukan yer.. dpt gak pahala..

semoga kita akn beroleh lebih keberkatan.. amin..~
love = aiyue

No comments:

Post a Comment